پرشر سوئیچ دانفوس

menuordersearch
iranfreon.ir
دسته بندي کالا ها
/uploadfile/file_portal/site_8980_web/shopping.jpg
سبد خريد شما خالي است !
تومان
سبد خريد
بلاگ
پرشر سوئیچ دانفوس
پرشر سوئیچ دانفوس
۱۴۰۲/۴/۲۸ چهارشنبه
(1)
(0)

پرشر سوئیچ دانفوس تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس، قیمت پرشر سوئیچ دانفوس و خرید پرشر سوئیچ دانفوس

پرشر سوئیج دانفوس


        پرشر سوئیچ دانفوس یک دستگاه الکترومکانیکی است که برای کنترل فشار گاز و مایع در کاربرد های گوناگون خانگی و صنعتی به کار می‌رود. از کاربردهای فراوان این پرشر سوئیچ ها می‌توان به استفاده پرشر سوییچ های دانفوس در چیلر تراکمی، سردخانه ها،دستگاه ها و سیکل های تهویه مطبوع، کنترل فشار در کاربردهای صنعتی و همچنین در کاربرد های آبرسانی مانند بوستر پمپ آبرسانی و بوستر پمپ آتش نشانی اشاره کرد .
پرشر سوئیچ های دانفوس در انواع، سایز ها و رنج های فشار گوناگون موجود هستند. این پرشر سوئیچ ها میتوانند در فشار های پایین و بالا کار کرده و انواع مختلف شیر های اتوماتیک و اکچوایتور در کنترل ولو ها را کنترل کنند.
پرشر سوئیچ دانفوس به دقت، قابلیت اعتماد و دوام معروف بوده و شناخته می‌شوند. در ادامه به معرفی ویژگی های پرشر سوئیچ دانفوس، نحوه کارکرد پرشر سوئیچ دانفوس، انتخاب پرشر سوئیچ دانفوس، تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس و خرید و قیمت پرشر سوئیچ دانفوس می‌پردازیم.

 

    در این مقاله مطالعه خواهید کرد   

  1. نحوه کار پرشر سوئیچ دانفوس                                   

  2. انواع پرشر سوئیچ دانفوس

  3. ویژگی های پرشر سوئیچ دانفوس
  4. کاربرد پرشر سوئیچ دانفوس
  5. نحوه انتخاب پرشر سوئیچ دانفوس
  6. جدول انتخاب و مدل ها
  7. اجزای پرشر سوئیچ دانفوس
  8. تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس
  9. قیمت پرشر سوئیچ دانفوس
  10. خرید پرشر سوئیچ دانفوس
  11. فیلم تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس

پرشر سوئیچ های دانفوس چگونه کار می‌کنند؟


       پرشر سوئیچ های دانفوس از یک دیافراگم (معمولا از جنس استیل ضد زنگ) برای سنس فشار سیال مورد نظر استفاده می‌کنند. دیافراگم این پرشر سوئیچ ها معمولا به یک فنر متصل شده و زمانی که فشار سیال افزایش پیدا کند، دیافراگم حرکت کرده و سوئیچ الکترومکانیکی کار گذاشته شده درون پرشر سوئیچ را جا به جا می‌کند. تیغه های NO و NC زمانی که فشار سیال مورد نظر، از حد تنظیمی کمتر یا بیشتر ( بسته به مدل پرشر سوئیچ) شوند، عمل کرده و از این تیغه ها در فرمان پمپ، کمپرسور، فن های کندانسر، کاربردهای صنعتی مانند اکچوایتور شیر های مختلف، و حفاظت های مختلف در سیستم های تبرید، می‌توان استفاده کرد.

 

نحوه کار پرشر سوئیچ دانفوس و اجزای داخلی و فنر پرشر سوئیچ در این عکس دیده می‌شود

 

انواع پرشر سوئیچ دانفوس

  • پرشر سوییچ الکترومکانیکی: پرشر سوییچ های الکترو مکانیکی پایه ترین مدل پرشر سوییچ های دانفوس هستند. این نوع از پرشر سوییچ ها از یک دیافراگم، فنر و کنتاکت ساخته شده اند.

  • پرشر سوییچ های الکترونیک: پرشر سوییچ های الکترونیکی دانفوس پیچیده تر از پرشر سوییچ های مکانیکی بوده و یک سنسور الکتریکی فشار سیال را اندازه میگیرد. این نوع پرشر سوییچ ها توسط یک میکرو پراسسور سوییچ و فرمان های لازم را کنترل می‌کنند.

  • پرشر سوویچ های هوشمند: این نوع از پرشر سوییچ ها حرفه ای ترین نوع پرشر سوییچ های دانفوس بوده که جهت ارتباط با مانیتورینگ و کنترل فشار سیال از فناوری وایرلس استفاده میکنند.

 

ویژگی های پرشر سوئیچ دانفوس

  • دقت: پرشر سوئیچ های دانفوس با دقت ±1 % فشار تنظیمی کار می‌کنند.

  • قابلیت اطمینان: پرشر سوئیچ های دانفوس برای کار بیش از 100000 سیکل طراحی شده اند.

  • دوام: پرشر سوئیچ های دانفوس از مترال با دوام مانند برنج و استیل ضد زنگ ساخته شده اند.

  • استفاده از لرزه گیر: پرشر سوئیچ های دانفوس دارای مقاومت لرزه ای بیش از 4g   در فرکانس 0-1000 هرتز هستند.

 

جدول کنتاکت های مختلف در مدل های مختلف پرشر سوئیچ های دانفوس

کاربرد پرشر سوئیچ دانفوس

از پرشر سوئیچ های دانفوس در کاربر های مختلف صنعتی و خانگی استفاده می‌شود. در اینجا تنها به مصارف تبرید و تهویه مطبوع این پرشر سوئیچ اشاره می‌کنیم.

  • کنترل فشار پمپ آب خانگی: از پرشر سوئیچ های دانفوس جهت کنترل فشار پمپ آب خانگی استفاده می‌شود. این پرشر سوئیچ با قابلیت های خاص خود میتواند فشار روشن و خاموش شدن پمپ را کنترل کرده و از آسیب به سیستم و پمپ جلوگیری کند.

 

  • لوپرشر سوئیچ در سیکل های تبرید: یکی از کاربر های این پرشر سوئیچ جهت کنترل فشار کم سیکل های تبرید تراکمی مانند چیلر های تراکمی و سردخانه ها است. از پرشر سوئیچ دانفوس جهت محافظت سیستم از فشار های کم که منجر به آسیب به کمپرسور و دیگر اجزا می‌شود، استفاده می‌گردد.

 

  • کنترل فشار بالا در سیستم های تبرید: از این پرشر سوئیچ ها جهت متوقف کردن کمپرسور ها در هنگامی که فشار دیسشارژ از حد تنظیمی تجاوز کند استفاده می‌شود. این عمل موجب حفاظت از اجزای حیاتی کمپرسور و دیگر اجزای سیکل می‌شود.

 

  • کنترل فشار روغن کمپرسور: از پرشر سوئیچ های دانفوس جهت کنترل فشار روغن کمپرسور استفاده می‌شود. کاهش فشار روغن در کمپرسور منجر به عدم روغن کاری صحیح اجزای کمپرسور شده و آسیب های جدی به کمپرسور وارد می‌کند.

 

  • کنترل فشار کمپرسور: از پرشر سوئیچ های دانفوس جهت کنترل فشار کمپرسور و روشن و خاموش کردن آن نیز استفاده می‌شود.

 

انتخاب پرشر سوئیچ دانفوس:

        جهت انتخاب پرشر سوئیچ مناسب، عوامل و مشخصات مختلفی را باید با توجه به نیاز های موجود در سیستم، انتخاب کرده و به مدل پرشر سوئیچ مناسب رسید. پرشر سوئیچ های دانفوس در مدل های KP 1A, KP 5A, KP 6A, KP 7A, KP 15A, KP 1, KP 2, KP 4, KP 5, KP 6, KP 7, KP 15, KP 17, KP 47 موجود بوده و هر کدام در کابرد های متفاوت به کار می‌روند. در ادامه به مشخصات مهم جهت انتخاب پرشر سوئیچ مناسب می‌پردازیم.

  • رنج فشار کاری: رنج فشار کاری یک پرشر سوئیچ از مهم ترین مشخصه های مورد نیاز در انتخاب پرشر سوئیچ مناسب است. پرشر سوئیچ ها در رنج ها و فشار های کاری مختلف از 1- بار تا حدود 2000 بار تولید شده و در مصارف حانگی و صنعتی به کار می‌رند. اطلاع از فشار کاری سیستم و انتخاب پرشر سوئیچ، مطابق فشار مورد نظر در انتخاب پرشر سوئیچ دانفوس موثر بوده و عدم انتخاب صحیح این تجهیز موجب اختلال در عملکرد سیکل، آسیب به پرشر سوئیچ و در مواردی که از این تجهیز جهت حفاظت استفاده می‌شود، موجب آسیب های شدید به سیکل و اجزای آن می‌گردد.

 

  • سیال مورد استفاده در سیکل: از دیگر عوامل مهم انتخاب پرشر سوئیچ دانفوس، مشخض کردن سیال موجود در سیکل، و انتخاب صحیح پرشر سوئیچ دانفوس مطابق سیال، است. عدم انتخاب صحیح این تجهیز مطابق سیال در برخی موارد حتی می‌تواند موجب انفجار شود. برای مثال انتخاب تجهیز غیر مناسب در چیلر تراکمی با مبرد R717 می‌تواند موجب آسیب های جدی به اپراتور، سیکل و تجهیزات شود. پرشر سوئیچ های دانفوس مطابق داکیومنت های سازنده، در مدل های مختلف با مبرد های زیر سازگاری دارند: R717, R22, R134a, R404A, R407A, R407C, R407F, R422B, R422D, R438A, R448A, R449A, R450A, R452A, R507A, R513A, R455A, R454C, R1234yf, R1234yz, R1234ze.

 

  • محیط کاری: محیط در انتخاب پرشر سوئیچ نیز مانند هر تجهیز دیگری بسیار مهم است. درجه های حفاظت مختلف در مقابل ذرات غبار و رطوبت، بعد از مشخص شدن محیط کاری تجهیز، انتخاب می‌شود. پرشر سوئیچ های دانفوس در درجه حفاظت های IP30, IP 44 و IP55 مطابق استاندار های  EN 60529 / IEC 60529 موجود بوده و طبقه بندی می‌شود.درجه حفاظت IP  از عوامل مهم در قیمت پرشر سوئیچ دانفوس است.

 

  • ریست دستی و اتوماتیک: بعد از عملکرد پرشر سوئیچ در سیکل های مختلف، با توجه به مدل پرشر سوئیچ، با کاهش یا افزایش فشار از حد فشار تنظیم شده، پرشر سوئیچ عمل کرده و کنتاکت های باز و بسته دستگاه، جابجا می‌شوند. بعد از اینکه فشار سیستم به فشار نرمال رسید، در مدل های اتوماتیک، کنتاکت ها به حالت اول برگشته و سیستم به کار خود ادامه می‌دهد. در برخی از کاربرد های حفاظتی مانند پرشر سوئیچ فشار روغن کمپرسور در چیلر تراکمی و یا لو پرشر سوئیچ چیلر تراکمی، نیاز است که بعد از عملکرد پرشر سوئیچ، قبل از راه اندازی مجدد و بازگشت به حالت اولیه، اپراتور جهت اطلاع و اقدام موثر، از عمل کردن پرشر سوئیچ مطلع شود. در مدل های با کلید ریست دستی، بعد از عملکرد سوئیچ، جهت راه اندازی مجدد سیکل، باید حتما کلید ریست به صورت دستی و توسط اپراتور فشرده شود.

 

کلید ریست دستی در عملکرد پرشر سوئیچ دانفوس

 

در ادامه جداول مرتبط با انتخاب پرشر سوئیچ دانفوس را خواهیم داشت:

 

 

جدول انتخاب پرشر سوئیچ دانفوس جدول انتخاب پرشر سوئیچ دانفوس

 

اجزای پرشر سوئیچ دانفوس

        مدل های مختلف پرشر سوئیج های دانفوس شامل اجزای متفاوتی نیز هستند. پیچ تنظیم فشار بالا، پیچ تنظیم فشار پایین، پیچ تنظیم دیفرنشیال، بازوی اصلی، ورودی کابل، کانکشن اصلی، ترمینال ها، کنتاکت و سوئیچ، فنر اصلی، فنر دیفرنشیال و کلید ریست از اجزای اصلی پرشر سوئیچ دانفوس می‌باشند. تصویر زیر این شماتیک اجزا را نمایش می‌دهد.

 

اجزای پرشر سوئیچ دانفوس

نحوه تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس

جهت تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس، نیاز به وجود گیج در سیستم مورد نظر داریم. اگر گیج در سیستم وجود نداشته باشد، چون فشار کنونی سیستم را نمی‌دانیم، از تنظیم دقیق پرشر سوئیچ اطمینان نخواهیم داشت. جهت تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس نیاز به یک فاز متر و یک پیچ گوشتی تخت است. در صورت تمایل می‌توانید فیلم تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس را در انتهای مقاله مشاهده کنید. در اینجا نیز تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس به صورت مرحله به مرحله بیان شده است.

مراحل تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس

  1. در ابتدا از قطع بودن برق پرشر سوئیچ و سیستم، اطمینان حاصل می‌کنیم.
  2. با باز کردن دو پیچ بالای پرشر سوئیچ، قاب محافظ جلویی آن را باز می‌کنیم.
  3. بعد از آن صفحه قفل بالای پرشر سوئیچ را توسط پیچ روی آن باز می‌کنیم.
  4. در مرحله بعد صفحه قفل پیچ های تنظیم را برداشته و مطابق تصویر زیر توسط دو پیچ تنظیم فشار و تنظیم دیفرنشیال، تنظیم را انجام می‌دهیم.
  5. برای افزایش فشار، پیچ تنظیم فشار (Cut in) را در جهت ساعتگرد و جهت کاهش فشار، این چیپ را در جهت پادساعتگرد می‌چرخانیم.
  6. پیچ تنظیم دیفرنشیال (Cut out) جهت تنظیم اختلاف فشار وصل و یا رنج کاری پرشر سوئیچ است.
  7. به عنوان مرحله آخر، بعد از تنظیم فشار مورد نظر و اطمینان از نصب برق پرشر سوئیچ دانفوس صفحه قفل پیچ های تنظیم پرشر سوئیچ را بسته و و قاب محافظ جلویی را می‌بندیم.

مثال: می‌خواهیم پمپ آبی را طوری تنظیم کنیم که فشار سیستم را در فشار 3 بار نگه دارد. این پمپ باید بعد از روشن شدن، با رساندن فشار سیکل به 3 بار خاموش شده، و مجددا بعد از اینکه فشار سیکل 1 بار کاهش پیدا کرد و به دو بار رسید، روشن شود. جهت دستیابی به شرایط این مثال تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس را مطابق زیر انجام می‌دهیم:

  • پیچ تنظیم رنج را طوری تنظیم می‌کنیم که فشار در نشانگر سمت چپ روی 3 بار باشد.
  • همچنین پیچ تنظیم دیفرنشیال را روی 1 بار تنظیم می‌کنیم.

از این راهنما می‌توانید جهت تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس KP1 و همچنین تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس KP35 استفاده کرد. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره با ما تماس بگیرید.

نحوه ی تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس

 

قیمت پرشر سوئیچ دانفوس:

لیست قیمت پرشر سوئیچ دانفوس( به روز شده در 1402/03/17)
شرح کالاقیمت به ریال
قیمت پرشر سوئیچ دانفوس kp1 ریست دار (مناسب کنترل فشار پایین)9,100,000
قیمت پرشر سوئیچ دانفوس kp1 بدون ریست (مناسب کنترل فشار پایین)8,400,000
قیمت پرشر سوئیچ دانفوس kp5 ریست دار (مناسب کنترل فشار بالا)8,500,000
قیمت پرشر سوئیچ دانفوس kp5 بدون ریست (مناسب کنترل فشار بالا)7,900,000
قیمت پرشر سوئیچ دانفوس kp15 بدون ریست13,200,000
قیمت پرشر سوئیچ دانفوس kp15 13,200,000
قیمت پرشر سوئیچ دانفوس MP55 33,000,000
قیمت پرشر سوئیچ دانفوس KP35 8,500,000
قیمت پرشر سوئیچ دانفوس kp36

8,500,000

لطفا جهت اطلاع از آخرین قیمت ها تماس  بگیرید.

 

خرید پرشر سوئیچ دانفوس اصل


انواع پرشر سوئیچ دانفوس در فروشگاه های زیادی وجود دارند. به دلیل محبوبیت این نوع از پرشر سوئیچ ها، انواع تقلبی بسیار زیادی در بازار وجود دارد. استفاده از انواع تقلبی و یا پرشر سوئیچ های بی کیفیت موجود در بازار موجب آسیب و خسارات مالی فراوان به سیکل های مختلف می‌گردد. کیفیت نامناسب پرشر سوئیچ می‌تواند موجب سوختن پمپ، سوختن و آسیب به کمپرسور، عدم کارکرد صحیح سیکل تبرید و کاهش راندمان سیکل و ... شود. به منظور انتخاب و خرید پرشر سوئیچ دانفوس اصل و به صفحه فروش انواع پرشر سوئیچ دانفوس مراجعه کنید. در صورت نیاز به مشاوه فنی و یا استعلام قیمت پرشر سوئیچ دانفوس با کارشناسان فروشگاه ایران فریون در تماس باشید.

لاگ ایران فریون

نظرات کاربران
*به اين مطلب امتياز دهيد
*نام و نام خانوادگي
* پست الکترونيک
* متن پيام

بستن
*به اين نظر امتياز دهيد
*نام و نام خانوادگي
* پست الکترونيک
* متن پيام

0 نظر
خانهورود به حساب کاربريسبد خريد
بازگشت به بالا
تلفن پشتيباني09351741916

Iranfreon@gmail.com
ساعت فعالیت 9 صبح الی 7 بعد از ظهر

همراه ما باشيد!maillinkedin

شرکت سلامت گستران نوآور کاسپین فعالیت خود را در سال 97 در راستای افزایش کیفیت مارکت محصولات برودتی آغاز نمود. اکنون فعالیت اصلی این مجموعه واردات و فروش کمپرسور های کوپلند تایلند، کمپرسور های سری منیروپ دانفوس، گاز های مبرد، و محصولات برودتی شرکت دانفوس است.

مشاهده بيشتر
جستجو
نماد اعتماد الکترونیکی